📑 Opis silników
- Vanilla
- Craftbukkit
- Spigot
- BungeeCord
- Forge
- KCauldron
- SpongeForge
Domyślna wersja Minecrafta bez żadnych modyfikacji. Jest to surowa wersja dostarczona przez Mojang.
Jest to powszechny typ serwera. Pozwala na modyfikacje po stronie serwera (pluginy), jednak nie są wymagane żadne modyfikacje po stronie klienta, aby dołączyć na serwer.
To po prostu zoptymalizowana wersja Craftbukkita. Jest to najpopularniejszy typ serwera i zazwyczaj zalecany użytkownikom. (Tak naprawdę nie ma żadnego powodu, aby używać Craftbukkita nad tym - zawsze sugerujemy użycie tego.)
BungeeCord nie jest oprogramowaniem serwerowym Minecraft. Nie może uruchamiać światów ani graczy i jest wyjątkiem na tej liście. Jest bardzo wyjątkowy i inny niż wszystko tutaj wymienione. Jego przeznaczeniem jest łączenie innych serwerów w sieć. Jest to proxy, które łączy gracza z innym serwerem (zazwyczaj serwerem Spigot). Jednak sam BungeeCord nie jest serwerem – działa jako serwer i udaje serwer Minecraft, ale tak nie jest – jest w zasadzie tylko forwarderem/redirectorem.
Forge to typ serwera, który pozwala na mody, ale bez pluginów. Jest zbudowany na bazie Vanilli i wymaga od użytkowników zainstalowania klienta Forge, aby uruchamiać mody po stronie klienta i łączyć się z modowanymi serwerami Forge.
KCauldron to modyfikacja Forge, która umożliwia działanie wtyczek Craftbukkit. Jest to jednak dostępne tylko do wersji Minecrafta 1.7.10 (nie działa w nowszych wersjach, a SpongeForge jest jedyną alternatywą).
SpongeForge technicznie nie jest typem serwera - działa jako mod do Forge. Wprowadza jednak zmiany, które umożliwiają instalowanie wtyczek Sponge na zmodowanym serwerze.